MURATBEY İHRACATTA VİTES ARTIRIYOR, İNOVATİF LEZZETLERİYLE YENİ PAZARLARDA SÖZ SAHİBİ OLACAK
Covid-19 salgını sonrası dönemde
ihracatlarını yüzde 20 oranında artırdıklarını söyleyen Muratbey Yönetim
Kurulu Başkanı Necmi Erol, “Muratbey gücünü inovasyondan alıyor.
Önümüzdeki 5 yıl içerisinde inovatif ürünlerimizle ihracatın ciromuzdaki
payını yüzde 40’a çıkarmak istiyoruz” dedi. Necmi Erol, süt ihracat
izninin çıkmasının ardından, Çin pazarının sektör için büyük fırsatlar
sunduğunu da belirtti.
Süt
ve peynir sektöründeki son gelişmelere dair değerlendirmelerde bulunan
Muratbey Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Erol, Güvenilir Ürün Platformu
tarafından online olarak düzenlenen “Muratbey ile Peynir Sohbetleri”
söyleşisinde, Güvenilir Ürün Platformu Başkanı Celal Toprak’ın
sorularını yanıtladı.
Muratbey’in yurt içinde ve
yurt dışında büyük bir beğeniyle tercih edildiğinin altını çizen Necmi
Erol, “Avrupa ülkeleri de dahil olmak üzere yurt dışı pazarlarda kendi
markamızla ve Türkiye’de üretilmiş yerel peynir çeşitleriyle rekabet
ediyor olmak bizim için gurur verici.
Bugün Almanya, Hollanda, Belçika,
Avusturya, Fransa ve İngiltere başta olmak üzere, pek çok ülkeye ihracat
yapıyoruz” dedi. Covid-19 salgınında Avrupa’ya yönelik ihracatlarında
yüzde 20’lik bir artış olduğunu ifade eden Necmi Erol, Muratbey’in
ihracat ağını sürekli genişlettiklerini belirtti.
Necmi Erol, “Tüm dünyada insanlar evde kaldığı zaman haliyle kolay hazırlanabilen, atıştırmalık ürünlere talepleri artıyor. İnovatif ürünlerimizin çekici gücüyle ihracat ağımızı büyüterek yeni pazarlara giriş yaptık.
İhracatın
ciromuz içindeki payı yüzde 5’ten yüzde 21’e yükseldi. 5 yıllık
stratejik planımızda bu oranı inovatif ürünlerimizle yüzde 40’a çıkarmak
var” şeklinde konuştu.
“Çin’e ihracat izninin çıkması sektörümüz için çok olumlu”
Tarım
ve Orman Bakanlığı Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü’nün 2012 yılından bu
yana sürdürdüğü çalışmalar sonucunda Çin’e ihracat izni alındığını
hatırlatan Necmi Erol, Muratbey’in Çin’e süt ihracatı izni alan 54 firma
arasına yer aldığı bilgisi paylaştı.
Erol, “Çin 6 milyar dolar ile
dünyada süt ürünleri ihracatının başında geliyor. Türkiye’nin üretim
potansiyeli ve sanayi altyapısı Çin’e süt ürünleri ihracatı için uygun.
Bu çok büyük pazarın sektörümüz için olumlu sonuçlar doğuracağına
inanıyoruz” dedi.
Muratbey inovatif ürünleri ile ödüle doymuyor
Muratbey’in
tüm tüketicilere sağlıklı ve güvenilir peynirler sunmak amacıyla
inovasyona büyük önem verdiğini söyleyen Necmi Erol, peynir lezzetini
çeşitlendirerek daha çok sayıda insana peyniri sevdirmek istediklerini
söyledi.
Muratbey Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Erol, sözlerini şu
şekilde sürdürdü: “Bugün yediden yetmişe tüm tüketicilerin büyük bir
beğeniyle tükettiği Burgu, tamamen Muratbey Ar-Ge’sinin ortaya çıkardığı
bir ürün.
Yaklaşık 60 ülkede tasarımı tescillenen, zekâ ürünü inovatif
peynirimiz Burgu’nun özgün ve benzer şekillerinin patenti de bize ait.
Yurt dışında Helix adıyla raflarda yer alan Burgu’yu Kaufland, Rewe,
Edeka gibi Almanya’nın dev zincir marketlerinde satışa sunmaya başladık.
2018’de süt ürünleri endüstrisindeki en başarılı ürünlerin
değerlendirildiği ‘Dünya Süt Ürünleri İnovasyon Ödülleri ( World Dairy
Innovation Awards) 2018’ yarışmasında kendi buluşumuz olan Burgu peyniri
ile dünya çapındaki firmaların arasından sıyrılarak ‘En iyi Peynir’ ödülünün sahibi olduk.
2020’de de Burgu, Almanya’da kendi kategorisinde 2019/2020 için ‘Yılın Ürünü’ seçilerek ‘Altın Ödül’e layık görüldü”
Muratbey Plus ve Muratbey Misto sağlıklı yaşamı destekliyor
‘Özel
Peynirler’ kategorisinde Türkiye pazar lideri olduklarını söyleyen
Necmi Erol, inovatif bir bakış açısıyla hazırladıkları ‘Muratbey Plus’
ve ‘Muratbey Misto’ ürünleriyle de halk sağlığı adına pandemi döneminde
önemli bir fonksiyon üstlendiklerini söyledi.
Tuzu azaltılmış ve D
vitamini ile zenginleştirilmiş ‘Muratbey Plus’ ve ‘Muratbey Misto
hakkında bilgiler veren Erol, “Bağışıklığın güçlü olduğu durumlarda
salgın hastalıklara yakalanma riski düşüyor.
Ancak maalesef bağışıklığın
güçlendirilmesinde çok önemli olan D vitamini eksikliği, Türk
toplumunun yüzde 90’ında görülmektedir. Bu eksiklik dünya genelinde de
ciddi boyutta yaşanmaktadır. Bizler Muratbey olarak tüm bunları
öngörerek yeni bir seri ürün hazırladık.
D vitamini ile
zenginleştirilmiş şekil şekil peynirimiz Misto’yu ve Muratbey Plus
serisi peynirlerimizi sağlıklı yaşamı desteklemek üzere tüketicilerimize
sunduk. Bu ürünlerimizin 100 gramında 5 mcg D vitamini bulunuyor. Bu da
günlük ihtiyacınızın % 33’ü demek.
Muratbey Plus yetişkinlere hitap
ederken, Çocuklar için ise eğlenceli peynir Misto’yu ürettik. Misto ile
geçtiğimiz günlerde sektörümüzün kıymetli ödüllerinden biri olan Dünya
Süt Ürünleri İnovasyon ödüllerinde finale kalmayı başaran tek Türk
markası olduk” şeklinde konuştu.
MURATBEY İHRACATTA VİTES ARTIRIYOR, İNOVATİF LEZZETLERİYLE YENİ PAZARLARDA SÖZ SAHİBİ OLACAK
Reviewed by gastronotunmutfagi
on
Haziran 23, 2020
Rating:
Hiç yorum yok