Virüs Z Kuşağına Stok Yapmayı Öğretti
Koronavirüs (Covid-19) salgını tüm
dünyada tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını değiştirmeye devam
ediyor. Daha az harcamaya başlayan tüketiciler market ziyareti sayısını
azaltırken sepetleri büyüttü.
Geçmişte ihtiyaçlarına hızlıca ulaşıp tek
seferde tüketmeyi tercih eden Z kuşağı ise şimdiye kadar pek bilmediği
‘stoklama davranışını’ ilk defa deneyim etmeye başladı…
Koronavirüs
salgınının hüküm sürdüğü belirsizlik ortamında tüketicilerin satın alma
davranışları da değişmeye başladı. Daha az harcamaya başlayan
tüketiciler market ziyareti sayısını azaltırken sepet ortalamalarını
büyütüyor.
Geçmişte ihtiyaçlarına hızlıca ulaşıp tek seferde tüketen Z
kuşağı ise şimdiye kadar bilmediği stoklama kavramını öğrenmeye başladı.
Yeni nesil araştırma ve perakende teknolojileri şirketi REM People’a
göre bu salgınla birlikte eski satın alma davranışlarından bazıları da
kalıcı olarak değişebilir.
Uluslararası markalara 43 ülkede perakende analitiği hizmeti veren REM People’ın CEO’su Bülent Peker,
Covid-19 salgını kısıtlamalarıyla birlikte tüketicilerin market
alışverişinde yeni bir dönemin başladığını söylüyor. Peker, dünyada ve
Türkiye’deki alışveriş alışkanlıklarını şöyle anlatıyor:
Z kuşağı değişime öncülük ediyor:
Kendisinden
önceki nesillere göre tüketim ve alışveriş alışkanlıkları çok daha
farklı olan Z jenerasyonu Koronavirüs kriziyle yeni davranışlar
sergilemeye başlıyor: Stoklama Alışkanlığı.
Bugüne kadar ihtiyaç duyduğu şeye hızlı bir şekilde ulaşıp tek seferde tüketen, geleneksel alışveriş yöntemlerinden ziyade, online alışveriş yöntemlerini daha yoğun kullanan Z kuşağı kendileri için yeni, bir önceki nesiller için alışılmış stoklama davranışını öğrenmeye başladı. Tabi bu krizin etkilerinin uzun sürmesi bu yeni davranışı da pekiştirecek.
3 yerine 1 markete gidiyorlar:
Salgının
yayılmaya başladığı ilk fazda, alışverişçiler market ve bakkal
ziyaretlerini daha az yapmalarına karşılık sepet başına daha fazla
harcama yapma eğilimine girdiler.
Mağazalara giderek kendilerini virüse
maruz bırakma konusunda endişelenen birçok market alışverişçisi, online
market alışverişi teslimatı veya eve servis hizmeti kullanımını artırdı.
Eskiden uygun fiyatlı ürünü bulabilmek için ortalama 3 mağaza gezen
alışverişçiler, bu dönemde tek bir fiziki mağazadan ya da birden fazla
online kanaldan alışveriş yapmaya başladı.
50 yaş üstü de online sipariş veriyor:
50
yaş üstü tüketicilerin bir kısmı online alışverişi bu süreçte ilk kez
deneyimledi. Online alışveriş alışkanlığının gelecekte de devam etmesi
bekleniyor. Ancak tüketici, yaşadığı deneyimin kalitesine bağlı olarak
tedarik kanallarını değiştirme yoluna gidebilir.
Belirli bir markaya karşı sadakat geliştirecek kadar henüz derinleşmemiş olan bu tecrübe sürecinde, markaların tüketiciyi elinde tutabilmesi için her zamankinden daha dikkatli olması ve proaktif bir tutum takınması kritik önem arz ediyor.
Harcamalar yüzde 6 düştü:
Mart
ayında Amerika’da yapılan bir online araştırmada; çoğu insanın
Koronavirüs salgını nedeniyle yüzde 4 ila yüzde 6 daha az harcadığı
tespit edildi.
İlginç bir şekilde Kovid-19’un şiddetini en kritik olarak
değerlendiren kişiler (katılımcıların %18’i) %17 daha fazla harcama
yaptıklarını söyledi. Bunda tüketicinin stoklama davranışının önemli bir
etken olduğu görünüyor.
Mağazalar dijitalleşecek:
Tüketiciler
krizin etkileri geçtikten sonra mağazalara, alışveriş merkezlerine ve
sosyal buluşma yerlerine geri dönecekler.
Bununla birlikte kriz,
perakendecileri öncelikle mağazalarına kalabalık kitleleri çekmeye
odaklanmak yerine, daha fazla uzaktan erişilebilir (sanal) deneyimler
sunmak ve çevrimiçi alışveriş yapanlarla daha çok etkileşime geçmek için
alternatif yollar aramaya itecek.
Mağazalar, çevrimiçi görüntülenebilen
mağaza içi sistemler veya alışveriş yapanlarla anlık etkileşime
girebilecek sanal satış görevlileri gibi yeni ve inovatif deneyimlere
yatırım yapmaya başlayacak.
Virüs Z Kuşağına Stok Yapmayı Öğretti
Reviewed by gastronotunmutfagi
on
Mayıs 12, 2020
Rating:

Hiç yorum yok