Sıcak Havalar Kendini Göstermeye Başladı
Uzmanlar, her yaşta süt içerek kalp sağlığını yakından
ilgilendiren hipertansiyonun önlenebileceğini, hipertansiyonu kontrol
altında tutmak için günde iki bardak süt içilmesi gerektiğini
vurguluyor.
Küçük yaştan
itibaren düzenli olarak süt tüketilmesinin ilerleyen yaşlarda ortaya
çıkan kalp hastalıklarının önlenmesinde etkili olduğu belirtiliyor.
Uzmanlar, sütün içerisinde kan basıncının düşürülmesinde etkili olan
protein, kalsiyum, fosfor gibi besin öğelerinin bulunduğunu vurguluyor.
Sütün bu özelliği ile hipertansiyonu dengede tutarak olası kalp
hastalıkları riskini de azalttığı ifade ediliyor.
Nuh Naci Yazgan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Neriman İnanç, süt
tüketiminin hipertansiyonu ve kalp sağlığını doğrudan olumlu
etkilediğini söyledi. İnanç, “Her gün yeterli miktarda süt içerek kalbin
iş yükünü artıran ve atardamarlara zarar veren hipertansiyondan
korunmak mümkün.
Hipertansiyon zaman içinde özellikle kalp, böbrek, göz
ve beyine kan götüren atardamarlarda hasar oluşmasına neden olmaktadır.
Özellikle tansiyon hastaları başta olmak üzere, yaşı ne olursa olsun
herkesin düzenli olarak 2 bardak süt içerek tansiyonlarını dengelemesi
mümkün” şeklinde konuştu.
Hipertansiyonun inme, kalp krizi ve
böbrek yetersizliğinin önemli kilit nedenlerinden biri olduğunu da
kaydeden İnanç, “Süt ve süt ürünlerinde bulunan kalsiyumun alımı
azaldıkça arteriyel kan basıncı artarak hipertansiyona neden olmaktadır.
Bu nedenle kalsiyum tüketiminin artırılması gerekmektedir. Kalsiyum ve
fosfor açısından en zengin besin de süt ve süt ürünleridir” dedi.
Kan
basıncındaki yükselmenin yıllarca belirti vermeden sinsice
ilerleyebileceğine de dikkat çeken İnanç, bu durumun uzun vadede kalp,
böbrek, göz ve beyin damarlarına kalıcı hasarlar verebileceğinin altını
çizdi.
Sıcak Havalar Kendini Göstermeye Başladı
Reviewed by gastronotunmutfagi
on
Haziran 26, 2019
Rating:
Reviewed by gastronotunmutfagi
on
Haziran 26, 2019
Rating:



Hiç yorum yok